Bön och färg · Bibeln · vittnesbörd

Nyårshälsning från Gud via Instagram

Hoppas att ni alla har haft ett bra slut på 2015 och en härlig början på 2016!

Jag tillbringade nyårsaftonen tillsammans med goda vänner spelandes sällskapsspel vilket var ett härligt sätt att tillbringa nyårsaftonen på. Strax innan tolvslaget så började jag skriva en nyårshälsning på Instagram och när jag skrivit klart så inser jag att det blev en del stavfel och började försöka rätta till dem. Just det, försökte rätta till, för hur jag än försökte rätta min text så gick det inte, utan det enda som hände var att det klistrades in text mitt i min text, och det var inte vilken text som helst utan: “Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit” 2 Korinthierbrevet 5:17

Första gången så blev min reaktion: hmm vad hände, andra gången så började jag le: OK Gud jag antar att du vill tala om något för mig, tredje gången: ok, ok Gud jag fattar poängen. Sedan i morse när jag slår upp dagens bibelord från Jesaja 43:19 “Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen.” så blev det varmt och gott i hjärtat, sådär som det bara kan bli när Gud är nära.

Som många av er nog redan vet så blir det en hel del skisser och klotter i min bibelstudie bok och sedan en tid tillbaka så delar jag en bild, i stort sett, varje morgon på Instagram. Bilden nedan är den bild som jag delade idag och bibelordet från Jesaja 43:19.

IMG_8466

Om du finns på Instagram så kom gärna och besök mig och jag använder mig av följande taggar #rejoiceinthelordalways #Gudsfrid #morningdoodleinfaith #annacarinsol

Guds frid!

Lämna en kommentar