Bibeln · Ett år i tro · kyrkoårets texter

Ett år i tro Nåd och tjänst

Me2

Den här veckan har blivit lite annorlunda när jag varit sjuk och viljan har funnits men inte kraft, så här kommer veckans bild som är inspirerad från Psaltaren 25:4-5 visa mig, led mig, lär mig dina vägar och den är gjord som ett självporträtt. Jag vill ha en djupare gemenskap med Gud och tyckte att det passade bra ihop med dagens Psaltar text. Att det blev fem stycken Biblar som jag sitter på var nog mest en slump, trodde jag. Men när jag började be över bilden så är det faktiskt så att jag brukar läsa fem olika översättningar när jag vill gå på djupet i Bibelns texter. Gud har koll på allt! 😉

Jag har fått frågan hur det går till när jag planerar vilka bilder jag ska göra varje vecka. I min skiss bok så skriver jag in söndagens bibeltexter och när jag läser texterna så får jag oftast en ide eller bild som jag skissar ner i min bok. Det är inte alltid som jag själv förstår i just det ögonblicket hur bilden kommer att bli och innebörden med den. Veckans bild är en sådan som jag inte fått att gå ihop med söndagens text och det är alltide lika spännande att se slutresultatet!

Skiss
Så här ser veckans skisser och Bibelstudier
ut i min skissbok!

Söndagens tema är Nåd och tjänst och det är Septuagesima – nionde söndagen innan påsk och Jesus seger på korset.

Söndagens texter:
Jer 9:23−24
1 Kor 1:1−3
Matt 20:1−16
Ps 25:4−11

 

Lämna en kommentar