foton · hopp · livet · personligt · tacksamhet · tro

På rätt plats tills Gud öppnar nya vägar

Hopp "Gud helar trasiga hjärtan."
Hopp ”Gud helar trasiga hjärtan.”

Det är lite så här det känns just nu!

Jag har börjat jobba igen (halvtid) och det är både spännande och roligt att vara tillbaka på jobbet – men det fattas en liten bit av mig!

Det jobb jag har idag är ett underbart stimulerande arbete – men tänk att få göra samma jobb och kunna få berätta och vittna om vilka härliga verktyg jag har hittat genom min Kristna tro och vilken kraft Jesus har!

Just nu så vet jag i mitt hjärta att jag är på rätt plats och Gud vet min längtan, så jag fortsätter att vara på ”rätt plats” tills Gud öppnar nya dörrar och nya möjligheter. Jag växer dagligen och lär mig nya saker som jag kommer att ha nytta av i framtiden, men allt detta gör också att jag är trött på eftermiddagarna vilket har märkts här om inte annat.

Under mitt lilla uppehåll så har jag knappt slagit på datorn och det sociala livet både i verkliga livet och kontakten med Internet kompisar ligger i stort sett nere.

Det finns lite sorg i detta att inte orka finnas till mer än för mig själv, familjen och jobbet – men just nu så är det OK! Jag behöver ta hand om mig själv och hushålla med den energi jag har och då måste jag våga välja bort saker tills jag hittat den berömda balansen igen.

Att börja jobba var fantastiskt och jag blev själv positivt överaskad av den positiva kraft som det var att komma tillbaka till jobbet igen – att känna att; ”Jo, jag klarar fortfarande av mitt jobb och det jag gör är uppskattat!”

För att hitta tillbak till mina lagomnivåer igen och sakta bygga upp min ork så att jag kan fortsätta att skriva och måla så har jag börjat fotografera mera igen och det gör att jag känner mig mer närvarande i stunden, vilket gör att hjärnan varvar ner och jag gör inte av med lika mycket energi som jag brukar.

Den här veckan har jag bestämt mig för att försöka fota nya saker varje dag när jag går till jobbet, jag går samma väg varje dag och det blir lätt att jag kopplar in autopiloten vilket gör att tankarna fladdrar och drar energi. Genom att fokusera på min omgivning och leta nya infallsvinklar så är det lättare att vara i nuet. Här är några av de bilder som jag fotat idag och sedan bildbehandlat för att få bilder som talar till mitt hjärta!

Vril2

Birds

Tassel1

Knopp

 

 

 

2 kommentarer på “På rätt plats tills Gud öppnar nya vägar

  1. Fina bilder o bra skrivet just att vara på rätt plats under tiden man väntar på att nya dörrar ska öppnas. Längtar efter samma sak som du när det gäller detta. Helt ok att prioritera det som är viktigast för dig just nu. Kram

Lämna en kommentar