kyrkoårets texter

Nyårsdagen – I Jesu namn

Hearts 1
Jesus har gjort mig fri

Nytt år och nya möjligheter!

Jag hittade den här texten som jag skrev 2011 och den berörde mitt hjärta också idag när jag läste den!

Aldrig har livet varit bättre än nu,
jag lämnar det gamla bakom mig,
och välkomnar det nya livet.

Kungarnas kung, Jesus lever i mitt hjärta
och kallar mig till sig.

Herre, jag är tacksam,
förundrad över allt du gjort.

Att du kunde se det goda
bakom all min smuts.

Men jag är rättfärdigad
Genom Sonen har jag
fått Guds rikedom.

Blodet och korset har gjort mig fri

Du såg bakom min mask och såg
den jag skulle kunna bli
genom din rättfärdighet

Låt mitt liv få bli som du tänkt för mig
Låt mitt liv få visa vem Du är

Jag behöver inte bära
bördan av den jag har varit
För jag är förlåten

Vackra Frälsare, underbara rådgivare
Du är vägen, sanningen och livet
Du är den Uppståndne, Himmelens mästare
och Du regera över allt

Jämna vägen för Gud, bered en väg för Herren
För Herren kommer, alla ska se Hans härlighet
Jord och himmel fröjda dig, inför Honom som vi har så när

Känner din osedda kraft,
lyfter mina händer mot himmelen och ler

Guds frid och nåd över det nya året!

Herren välsigne dig och bevare dig.
Herren låte sitt ansikte lysa över dig
och vare dig nådig.
Herren vände sitt ansikte till dig
och give dig frid.
4 Mosebok 6:24-26

Kommentera

