livet

Guds omsorg är underbar

Day

I morse var jag uppe tidigt och hoppade på bussen för att åka och träffa min själavårdare, det känds lite tungt att ge sig ut i mörkret, kylan och regnet.

Men det blev ett bra möte, så det var värt varenda sekund, själavård är den bästa form av samtal som jag har provat. Sedan är det gott att ha någon som stöttar upp och som man kan prata öppet med när man har tankar och funderingar kring sin Kristna tro.

Efter vårat samtal så fick jag förbön av ett par underbara kvinnor på ett helt nytt sätt och det var otroligt gripande och effektfullt. Jag fick sitta på en stol framför korset längs fram i kyrkan och under bön så plockade kvinnorna fram lite olika saker som lades nedanför korset och även jag blev smyckad (tanken jag fick när jag satt där och bara tog emot var att jag blev smyckad till brud) när det hela var klart så satt sig kvinnorna på var sin sida om mig, tog tag i mina händer och började be för mig. I det här läget så gick det inte att hejda syndafloden från att bryta ut, men det var en sjön gråt idag.

När de bett färdigt så berättade den ena kvinnan för mig (som jag inte känner) att hon hade tre saker att säga till mig; Att inte glömma bort att jag är älskad av Gud (det låg ett hjärta på golvet) och att filten runt mina axlar symboliserade Guds omslutande värme kring mig (en enkel tjock grå filt) och att Gud har en uppgift för mig om jag är villig! Så underbart!

Sedan så började vi prata om sakerna som låg runt korset och vilken betydelse de kunde tänkas ha för mig och de sakerna som talade mest till mig var de gnistrande färglada sjalarna som ”rann” ner från korset likt ett vattenfall och ut på golvet – Guds nåd som rinner ner från korset och omfamnar. Den andra saken var en liten katt i den ena ytterkanten som grep tag i mig, jag vet inte riktigt varför men jag är i en period där jag behöver vila och katter kan konsten att slappna av och gör det till fullo och så saknar jag vår katt som gick bort för några år sedan, för han krävde av mig att vi skulle vila tillsammans.

Det här var ett nytt spännande sätt att få förbön på och samtalet efteråt och det blev ett spännande och annorlunda samtal när man hade de olika sakerna som utgångspunkt och vi har pratat om livet, sår, helande, nåd, kärlek … och många andra saker som jag är säker på att vi inte skulle ha berört annars.

Jag är säker på att ni kommer att få höra mer om den här bönestunden – för det var så många saker som kom till mig och en hel del pusselbitar i livspusslet som hittade sin plats idag. Men först så behöver jag vila och smälta alla intryck från dagen.

Tack Himmelske Fader för din omsorg och kärlek, att du är med i stora som stå stunder i våra liv. Amen

Kommentera

