humor · livet

Trons seger

Te

Helgen har vait en riktig känslosam berg och dalbane helg, den har innehållit snabba ryck mellan glädje, sorg och ångest.

Julen är en tid på året som jag tycker om, men det är också den tid på året som många känslor väcks till liv kring det som varit. Även om jag släppt taget om det som format mig som person så finns det vissa saker som inte går att radera ut fullständigt utan det förblir lite som en grå skugga som följer med.

Så en liten grej som texten på en tepåse berörde mig starkt ikväll och tårarna är inte långt borta – men jag har insett att tårarna bär mig ingenstans (förutom att näsan blir röd, svullna ögon och huvudvärk) så jag försöker släppa taget om min gråt och ber till Gud att fylla det med frid och glädje istället.

Visst kan det vara bra att gråta ibland, men det finns olika sorters gråt och kvällens gråt är en ”tycka synd om mig själv-jag orkar inte mera-jag är så jäkla trött-gråt” och inte en ”jag mår bra av att gråta-gråt”.

Därför berör den lilla texten på tepåsen; ”Det finns ett fönster från ett hjärta till ett annat.”

”Himmelske Fader, tack för att du öppnat ett fönster i mitt hjärta så att din kärlek kan lysa in och värma mitt ledsna hjärta.” Amen

 

Kommentera

