Uncategorized

365 dagar av mitt liv

Idag har jag varit sjukskriven i ett helt år – och vilket år det har varit.

Första tiden som sjukskriven var ett enda kaos av trötthet, gråt, sömnlöshet, oro och en känsla av att inte höra till och vara behövd.

Under året så har många bitar i mitt livspussel fallit på plats även om det fortfarande är många bitar som fattas så har mitt liv förändrats positivt.

Jag har bl.a;
… fördjupat min gemenskap med Gud.
… minskat min oro och ångest till en hanterbar nivå och börjat älska mig själv så som Gud skapat mig – vilket är bland det svåraste jag gjort.
… också fått förståelse för att det som jag har burit med mig i min livsryggsäck genom livet påverkat mig mer än jag förstått.
… en stor tacksamhet för att jag bor i ett land där det finns sjukförsäkring och hjälp att få när man behöver det och jag har fått bra hjälp ifrån både läkare/sjukgymnastik, FK och AF.
… hanterat mina känslor geom  att rita och måla – vilket har varit och är ett fantastiskt hjälpmedel mot tillfrisknande.
… inte klarat det utan min tro och en fantastiska själavårdare.

Idag är jag tacksam för att jag vågade ta steget och säga; ”Nej,nu orkar inte jag mera” och att våga be om hjälp och hitta en trygghet i att vara mig själv och visa vem jag är utan att hålla uppe mina höga murar.

Ser framemot ett nytt år och nya spännande saker att upptäcka!

 

4 thoughts on “365 dagar av mitt liv

  1. Bra att du själv insåg att det var dags att stoppa, det gjorde inte jag.Tror att du som jag lärt oss mycket under denna tid. Din historia är rätt lik min speciellt det därmed självinsikt,så viktigt. Så viktigt att inse att man faktiskt har vissa begränsningar o vi med HSP behöver längre återhämning än andra. Önskar dig allt gott o lycka till med allt du företar dig! Jesus är med dig alla dagar för evigt ! Kram ❤

  2. Tack Aneht!
    Amen!
    Självinsikt är viktigt, men det är också viktigt att inte tappa bort Gud när livet är lite tuffare än vanligt. Så tacksam att jag släppte in Gud i mitt liv när han sträckte ut sin hand mot mitt hjärta.
    Var välsignad min vän!
    Kram ❤

  3. Hej, ett år kan kännas länge. För ett år sedan bröt jag ihop på jobbet, hade en lång julledighet och sedan har ett år av kamp följt tills jag för någon vecka sen insåg att jag orkar ju inte jobba en hel vecka i sträck. Sjuklediga strödagar hjälpte inte längre. I onsdags gav jag upp och drog nödbromsen. Och senast idag tänkte jag om mig själv att det här kan ta tid. Vet bara inte hur länge….

  4. Tack för din öppenhet, det värmer!
    Var rädd om dig du är värdefull!

    Skickar med en dikt av moder Theresa;
    Livet är en skönhet, begrunda det.
    Livet är en lycka, njut det.
    Livet är en dröm, låt den bli verklighet.
    Livet är en utmaning, anta den.
    Livet är en lek, lek den.
    Livet är en rikedom, bevara den.
    Livet är kärlek, ge dig hän åt den.
    Livet är en hemlighet, upptäck den.
    Livet är ett löfte, låt den gå i uppfyllelse.
    Livet är en sång, sjung den.

Kommentera

