Uncategorized

Livet är mer än en räkmacka

Jag är trött på frågor utan svar

Jag är trött på att svara på frågor utan svar

Jag är trött på att inte våga vara jag

Jag är trött på att inte stå upp för mig själv

Jag är trött på att jag anses vara för sjuk för att jobba och för frisk för att vara sjuk

Jag är trött på att bara våga visa mitt sanna ansikte för Gud och ingen annan

En sjukgymnast lärde mig att säga STOPP och NEJ

När jag sa JA till Gud så förändrades mitt liv över en natt

Idag är jag stark
Idag börjar mitt nya liv

Idag styr jag min skuta ut på okända vatten, med Gud som kapten, den heliga Anden som kompass och Jesus vid min sida så styr jag dit den heliga Andens vind blåser mig.

Jag vet att jag är älskad och trygg – jag styr mot det som ligger framför mig och lämnar det förflutna under korsets mylla.

Amen

Kommentera

