Uncategorized

Att inte döma

Ankare 2 text

Att inte döma är söndagens tema i kyrkoåret – att inte döma är bland det svåraste som finns – jag försöker möta alla människor jag möter med respekt och att alla människor är lika mycket värda – jag har ingen rätt att döma eller kritisera en annan person – jag kan aldrig veta vad den andra person har gått igenom eller av vilken anledning en annan människa gör som den gör – men det är inte alltid jag lyckas – och även om jag kan vara klumpig ibland så menar jag inget illa.

Däremot så är jag väldigt snar till att döma mig själv – och det hårt – efter mitt möte med Jesus i tisdags och bekräftelsen på att jag duger som jag är och är villkorslöst älskad för den jag är så ska jag försöka mig på att sluta vara så hård mot mig själv och älska mig själv mera som Gud älskar mig.

Endast i Gud har du din ro, min själ, ty från honom kommer mitt hopp. Endast han är min klippa och min frälsning, min borg, jag skall inte vackla. Hos Gud är min frälsning och min ära, min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud. Förtrösta alltid på honom, du folk, utgjut era hjärtan för honom. Gud är vår tillflykt. Sela.
Psaltaren 62:6-9

 

Kommentera

