Uncategorized

Jag går vid din sida

Barnbok

Den senaste tiden så har det hänt så mycket i mitt liv och min gemenskap med Gud har djupnat och jag har tagit små steg varje dag i tro. Men i helgen så har det sipprat in lite tvivel och de senaste dagarna har varit lite jobbigare än vanligt.

Idag på min morgonpromenad så fångade min blick den här trasiga barnboken, när jag stannade till och tittade på den, så tyckte jag riktigt synd om boken. Den var trasig, blöt, tilltufsad och i ett väldigt dåligt skick. Mitt hjärta började klappa lite fortare och jag kände att jag ville plocka upp boken, ta med den hem och göra någonting nytt av den. Men sedan kom en annan tanke lika snabbt och började klaga, men ska du verkligen bära boken hela rundan? I samma ögonblick så kom det här tilltalet; ”Skulle jag lämna dig där i diket åt ditt eget öde? Jag är den som har gått vid din sida, burit dig när du inte orkat. Skulle du då inte kunna bära den här boken som en påminnelse om att jag går vid din sida?”

Det finns inga ord att förklara den känslan som kom efter dessa ord – nu står boken i min bokhylla – som en påminnelse om Guds storhet och att; ”Jag kan göra allt som Gud ber mig om, tack vare Kristus, som ger mig styrka och kraft.” Filipperbrevet 4:13

Fram

Kommentera

