Uncategorized

Leva ett helt och fullt liv för Gud

Många tankar, många känslor som virvlar omkring inom mig just nu, tankar kring mitt svåra samtal som jag skjutit upp och gått och oroat mig för så länge, helt utan anledningen egentligen. Hur kan det komma sig att det ska vara så svårt att ta det enklaste steg och bara säga; Hej, jag skulle uppskatta om vi kunde prata om det som varit? När väl orden kom, så blev det ett bra samtal, ett välsignat samtal.

Egentligen så handlar det inte bara om ett jobbigt samtal – jag har haft sex stycken – men det var det sista som var det jobbigaste. Vad jag äntligen har haft mod till är att jag berättat jobbiga saker som hänt i mitt liv för min familj, min bror, pappa och mamma. Anledningen att jag hittat mod till att göra detta, är för att jag vill dela min livshistoria och vittna om vilket hopp det finns i Gud. Att om man öppnar sitt hjärta och låter Gud komma in i ens liv – så kan det mest fantastiska hända i ens trasiga och hopplösa liv.

Min blogg har varit ett enda stort vittnesbörd och lovprisning till Gud men det har också varit mycket hjärta och smärta och när jag läser baklänges så kan jag tycka att; var det verkligen så jobbigt? Men jo det var det, men när man börjar förändra sitt liv och Gud helar så känns den jobbigaste smärtan långt borta.

Även om jag fortfarande har ångest kvar i mitt liv, så är den idag hanterbar och vissa dagar finns den nästan inte alls och det är underbart att kunna känna att jag går mot en tid när jag kan leva ett helt och fullt liv för Gud.

Jag kommer över tid att berätta hela min livshistoria men först så kommer jag att spela in en kort video där jag berättar mera övergripande om alla de saker som gjort att jag är där jag är idag. Sedan så kommer jag att bygga vidare på mitt inlägg från den 10 mars; 40-dagar av minnen gråt och en ljusare framtid det jag gjorde under de här dagarna ser jag resultatet av nu – och de reflektioner och minnen som jag skrivit ner kommer jag att dela över tid, med en förhoppning om att kunna hela mig själv och kanske kunna hjälpa andra att finna vägen till Gud och få ta del av Hans kärlek.

Kommentera

