Uncategorized

Bönsöndagen

Det är så mycket energi i min kropp – fast jag promenerat i två timmar 😉

Just nu så skulle jag vilja ställa mig på en bergstopp och bara skrika ut hur god Gud är! Igår kom Guds Heliga Ande med en gåva och det var alldeles fantastiskt – idag är jag väldigt omtumlad – men stärkt!

Jag håller på och ska starta ett projekt som Gud lade i mitt hjärta för sju år sedan – och även om det är lite läskigt – så är jag också upprymd för det som komma skall. Söndagens text berör lite extra idag
…”Vem hoppas på något som han redan ser? Men om vi hoppas på det vi inte ser, så väntar vi uthålligt… Rom.8:24
Nej, när du ber, gå in i din kammare och stäng din dörr och be till din Fader i det fördolda. Då skall din Fader som ser i det fördolda, belöna dig. Matt. 6:6

 

 Jag har många gånger misströstat och funderat i banor som, hur ska det här projektet gå ihop, hur ska jag få det här att fungera, jag vill så gärna-men kan jag verkligen göra detta? När jag började ta små steg i tro och släppte taget om mig själv och genom bönen så började saker att hända av sig själv. Det är fortfarande ett hårt jobb kvar – men det har jag ingenting emot – jag har sagt JA till Gud och jag har tagit steg i tron som gjort att min kärlek till Gud har växt med mil och aldrig att jag vänder tillbaka till mitt ”gamla” liv. Nu finns bara en väg och det är Guds väg!

Himmelske Fader, mitt hjärta bubblar över inför din godhet, tacksam för förnyad kraft och uthållighet som Du ger genom den Heliga Andens vind. Amen

Söndagens bild börjar ta form, jag har accepterat och insett att det sätt som jag uttrycker mig på fungerar inte så snabbt- jag behöver göra lite då och då och vänta in mig själv i bön för att jag ska känna att känslan och tanken med bilden blir rätt. Så här ser bilden ut fram till idag;
prayer ok

Bakgrunden är från min städdag den 12 maj.

2 thoughts on “Bönsöndagen

  1. Anna-Carin! Such beautiful words to share! So thankful I could ”translate” this on my laptop 🙂 I tried to post this comment on your web site but I don’t have a WordPress(?) site and it blocked me from leaving a comment on your beautiful words. Monday is “Memorial Day” here. So after tomorrow I will not be online until next weekend. Thank you again for sharing your joy ❤

    Kay

    Columbus, Georgia

Kommentera

