Uncategorized

Mitt hjärta glädjer sig …

… för Gud är så förunderligt god  🙂

Imorse hände en sak som bara Gud kan fixa, jag gick hemifrån tidigt i morse för att åka in till Helsingborgs sjukhus en liten sväng, när jag sitter på bussen så kommer jag på att jag glömt nyckeln hemma och kommer inte att komma in när jag kommer hem. Tankarna börjar spinna, men jag lyckas hejda dem och tänker att det löser sig det är inte hela världen. Skickar ett sms till dottern och kollar när hon slutar skolan för dagen, får till svar att hon slutar vid två.

I och med att bussarna går som de gör så var jag på plats en halvtimme tidigare, vilket gör att jag fick komma in tidigare än den tid jag fått och på väg till bussen så möter jag dottern som precis är på väg till skolan och jag kan låna hennes nyckel. Jag kramar om henne och prisar Gud högljutt och hinner precis med en tidigare buss hem, underbart!

Sedan så börjar mitt nya mantra att fastna i skallen, en tanke i taget, en sak i taget och andas, tänk så mycket mera man får gjort om man tänker så, hoppas att det någon dag kommer att ske av sig själv så man slipper påminna sig själv hela tiden, små steg framåt varje dag.

En liten sak till 😉 igår så postade jag bara bilden och en liten tanke dikt om alla känslor som var i omlopp igår, jag hade skrivit en text i lördags som jag hade tänkt att ha till bilden. Men allt blev så konstigt, först var det sådan glädje i bilden och den skiss jag gjort, men ju mer jag målade desto mera ledsen och frustrerad blev jag och i slutänden så hade all glädje försvunnit och allt blev kaos. Men istället för att ge upp så fortsatte jag med att måla och be och till slut så fick jag ihop bilden, även om den inte riktigt är klar, och den blev bättre än jag tänkt, vilket Gud säkert hade planerat men att jag inte riktigt lyssnat hela vägen.  Jag tänker att det är ett sätt ”att växa i tro” att även om man inte ser resultatet på en gång så fortsätter man att be, förtrösta och lita på Gud, och till slut så får man ett svar – även om det kanske inte var det man hade hoppats på eller förväntat sig.

Himmelske Fader, jag är rörd och tacksam att du finns här för mig och att du bryr dig om små saker och små bekymmer som glömska och nycklar, jag ärar och prisar ditt namn nu och i evighet. Amen

Kommentera

