Uncategorized

Vägen till livet

Nästan färdig 😉 får finputsa lite efter hand

Söndagsbild pelare ok

Det här med att försöka måla en bild till varje söndag och följa kyrkoårets texter är en bra utmaning för mig 😉
Jag har upptäckt att det är inga problem med att få ideer och vad jag vill måla – men att få det klart på så kort tid – det är en utmaning. Har upptäckt att jag har svårt att avsluta när jag målar och säga att nu är den klar. I min värld så blir det aldrig klart, man kan hela tiden ändra eller lägga till. I vanliga fall när jag målar så målar jag lite, låter den ligga medans jag börjar på något annat projekt, kommer tillbaka och fortsätter lite senare och då ser man bilden på ett helt annat sätt.

Dagens bild är inspirerad från 2 Mosebok 13:20-22
Sedan bröt de upp från Suckot och slog läger i Etam på gränsen till öknen. 
Herren gick framför dem, om dagen i en molnstod för att visa dem vägen och om natten i en eldstod för att ge dem ljus. På det sättet kunde de vandra både dag och natt. Molnstoden upphörde inte att gå framför folket på dagen och inte heller eldstoden på natten.

Jag har fått frågan om jag inte kan skriva lite mera reflektion kring texterna, jag ska försöka få lite mera fokus på orden, men just nu så är det bilderna som är mest i fokus för mig.

Bilden ovan är egentligen bredare, men jag beskar den lite för jag tyckte den gjorde sig bättre i den smalare varianten. Men jag lägger upp hela bilden i vilket fall – hade en trevlig stund när jag gjorde den – även om jag inte är helt nöjd – men allt man gör kan inte bli ett mästerverk 🙂

Söndagsbild pelare hel

 

 

 

 

Kommentera

