Uncategorized

Spränga gränser och åka snälltåg

Det är måndag – och jag börjar min ”arbetsdag” med en kopp kaffe!

nu

Ser ni fågeln i bakgrunden bakom min kaffekopp, han som tar sig för pannan?

Han sitter bredvid min dator som en liten påminnelse att jag ska (försöka) ta det lugnt – och tänka efter före 😉
Jag har gjort det igen – klivit av mitt snälltåg och satt mig i berg och dalbanan, efter fyra dagar så kom insikten att det inte är lika spännande att åka berg och dalbana längre. Jag har skrivit många inlägg om mig och mitt vardagsliv i min berg och dalbana, för mig är det en bra liknelse för att försöka förklara mitt liv och mina känslor.

En berg och dalbana går bara runt och runt – men du kommer ingenstans och så länge som du åker så kan du inte kliva av, och man blir yr, skräckslagen och mår illa. Det är en vardag som jag haft under så lång tid – men nu är det dax att montera mer berg och dalbanan – eller ja, jag ska ”spränga” den! om jag spränger den så blir det småflis och det blir svårare att bygga upp den igen.

För er som undrar, arbetsträningen gick bra första dagen – men så trött jag var på kvällen. Dag två, det var då jag släppte all kontroll och klev in i berg och dalbanevagnen – men det finns väl en anledning till att det heter arbetsträning – prova på ett nytt arbete och träna på att utnyttja min kreativitet och åka snälltåg.

Under den här perioden som ajg varit sjukskriven så har tankarna varit många och många saker som varit roliga tidigare har tappat sin glans, jag känner fortfarande en glädje av att skriva och dela mina tankar med världen, men jag har under senare tid kommit underfund med att jag inte varit i riktigt kontakt med mig själv och jag har lidit av prestationsånest och ställt omöjliga krav på mig själv – istället för att bara vara i flödet och skriva från hjärtat.

Jag kommer att börja skriva mer som jag gjorde i början av min bloggresa – korta enkla vardagstankar från livet.

Nu ska jag ut och njuta av det vackra måndagsvädret!

En liten bättre bild på fågeln;
puh

Kommentera

