Uncategorized

Min 40 dagars resa och att följa hjärtats röst

Den 10 mars – så skrev jag om; 40 dagar av minnen, gråt och en ljusare framtid

När jag skrev det inlägget så ville jag verkligen lägga allt gammalt bakom mig och genom att varje dag under 40 dagar gå igenom mitt liv och släppa fram tankar, känslor och händelser som format mig för att på påskaftonen kunna lägga allt gammalt på korset – en praktisk manifestation att jag var villig att lägga allt i Guds hand.

Nu när dessa fyrtio dagar har gått – så kan jag glädjas och berätta att för mig har de här dagarna gett så mycket – jag hade hoppats på att jag skulle ha kunnat uppdatera och delat med mig mer än jag gjort. Men orken och kraften räckte inte till – utan det har varit dagar av bön, gråt, skratt, minnen, acceptans och förlåtelse. Genom att jag har haft nytagna bilder på mig själv och bilder på mig som barn framme under hela tiden så har jag för varje dag kommit mig själv närmare och omfamnat mitt lilla sårade barn och nu går vi i fortsättningen tillsammans hand i hand vidare på kärlekens väg.

Äntligen så förstår jag bibeltexten; Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit.” 2 Kor 5:17

Det är så mycket som har hänt och lagts tillrätta under dessa dagar – och allt går inte att beskriva med ord – det är så mycket kärlek. Under dessa dagar så har jag vilat tryggt i bön och under mina samtal med Gud så har jag accepterat den väg som Gud vill att jag ska gå. Följande liknelse kom till mig idag under en promenad:

”Ditt liv har varit som en kapsejsad båt med slagsida som drivit omkring på ett stort hav och kastats planlöst mellan alla vågor och hejdlösa stormar. Nu har du bärgats och legat i torrdocka och fått kärlek och omsorg av Min hand. Nu är tiden strax inne för dig att börja segla igen.”

Bredvid min dator så har jag en vägg där jag sätter upp kort och texter som inspirerar och uppmuntrar mig, idag när jag slog på datorn så tog mitt hjärta ett litet extra skutt, där på väggen sitter det en bild som jag inte ”sett” på länge just för att den suttit där en längre tid.

boat1 ok

Jag har alltid gillat att uttrycka mig på olika sätt och under den här perioden så har jag funderat mycket på vilka uttrycksätt som verkligen ger mig glädje och jag inser nu att jag vill fortsätta att vittna, skriva men tillsammans med mitt måleri och pappersskapande. Så den närmaste tiden kommer jag att börja bygga en hemsida där hela jag kan få ta plats, under lång tid så har jag delat upp mig och haft flera bloggar igång samtidigt. Jag är den jag är – skapad övermåttan underbar av Gud (Ps 139:14) – och det är dags att jag värdesätter allt det jag är och de gåvor som Gud har gett mig.

Så från den 3 maj så stänger jag ner min pysselblogg och den bakas in i min nya hemsida så snart registreringen gått igenom. Min tanke är att bygga upp den långsamt och lägga en ordentlig grund – min nya sida kommer att finnas tillgänglig under tiden jag bygger den. Den kommer aldrig att bli klar om jag ska jobba med den offline och ladda upp allt fix och färdigt.

”Himmelske Fader, jag är tacksam att du mötte mig i mitt djupaste mörker och satte mig på fast mark, jag är tacksam för ditt tålamod och ovillkorlig kärlek, jag är tacksam att du trott på mig när jag själv varit svag, jag är tacksam att ha dig vid min sida på min fortsatta vandring på kärlekens väg” Amen

 

Jesus såg på dem och sade: ”För människor är det omöjligt, men för Gud är allting möjligt.” Matt 19:26

 

 

Kommentera

