Uncategorized

Ett litet frö av hopp

Det här vittnesbördet från Karisa hamande på min Facebook sida idag – och vilket vittnesbörd.

http://greatesttreasure.blogspot.se/2014/03/my-story.html

 

Låten handlar om att låta sig bli funnen och buren av Gud – att förtrösta på att tillsammans med Gud så kan vi förändra vår historia och låta våra liv bli ett enda stort vittnesbörd om hur fantastisk Gud är.  Det är det som är mitt mål att leva helt och fullt för Gud – att bit för bit släppa taget om all oro och ängslan och förtrösta helt och fullt på vår himmelske Fader.

Igår när jag satt vid datorn och läste bibeln så hände det något underbart som är svårt att förklara – mitt i ångestkänslan så fanns det en annan känsla – ett lugn som cirkulerade som en ström genom ångesten och som gör att ångesten går att kontrollera – och ju mera jag släpper fram den känslan så förminskas ångesten – ett litet frö av hopp planterat av Gud – att vårda och ge näring så att det får slå rot och blomstra ut ångesten.

Vilken stor Gud vi har. Han är vår Herres Jesu Kristi Far. Från honom kommer all omtanke och tröst, och den ger han oss för att vi ska kunna ge samma hjälp och tröst vidare till andra som är i svårigheter och behöver vår sympati och inspiration.” 2 Kor 1:3-4

And here you are today
Like a light shining on me
And I want you to stay
Keep changing my story – See more at: http://greatesttreasure.blogspot.se/2014/03/my-story.html#sthash.JSUBT2OS.dpuf

And here you are today
Like a light shining on me
And I want you to stay
Keep changing my story – See more at: http://greatesttreasure.blogspot.se/2014/03/my-story.html#sthash.JSUBT2OS.dpuf
And here you are today
Like a light shining on me
And I want you to stay
Keep changing my story – See more at: http://greatesttreasure.blogspot.se/2014/03/my-story.html#sthash.JSUBT2OS.dpuf
And here you are today
Like a light shining on me
And I want you to stay
Keep changing my story – See more at: http://greatesttreasure.blogspot.se/2014/03/my-story.html#sthash.JSUBT2OS.dpuf
2 thoughts on “Ett litet frö av hopp

    1. ❤ Det är mer än härligt! Glad att jag äntligen vågar släppa taget och låta Gud göra sitt jobb. Nu behöver jag "bara" göra mitt, fast på ett nytt sätt som inte dränerar all min energi.

Kommentera

