Uncategorized

40 dagar av minnen, gråt och en ljusare framtid

Idag är det 40 dagar till långfredagen och tiden för Jesu korsfästelse.

Under dessa 40 dagar fram till långfredagen tänker jag göra en livsberättelse i form av ett collage som ska bli en tavla och en påminnelse om att jag lagt mitt gamla liv bakom mig, både glädje och sorg. Jag har köpt en vit canvas tavla 60×60 cm som jag tänker använda mig av. I mitten av tavlan har jag satt upp ett nytaget kort på mig själv och ett kort på mig som barn, mycket av det som varit jobbigt i mitt liv hände när jag var liten – så jag vill nå fram till mitt inre sårade barn, runt omkring våra bilder tänker jag skriva ner alla de saker som lagt sorg i mitt hjärta under mitt liv, be om förlåtesle för saker jag gjort och sagt som jag ångrar, klistra upp bilder … min förhoppning är att lägga så mycket som möjligt bakom mig för att kunna ta steg i tron och komma närmare den kallelse som jag känner brinner i mitt hjärta.

Når långfredagen kommer tänker jag lägga alla dessa minnen och historier under korsets fot och överlåta det till Gud, måla över allt som finns på min tavla och göra en vacker bild ovanpå som en påminnelse om vad jag lägger bakom mig tar mitt lilla inre barn i hand och går vidare på kärlekens väg.

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om ni ville be tillsammans med mig under dessa dagar – jag kommer att fortsätta att skriva och måla som vanligt.

Många delar av min livsberättelse är redan gjord så det mesta av mitt arbete under de här dagarna är att samla ihop det material jag har sedan tidigare och sätta det i en pärm i tidsordning.
Jag har även delat upp dagarna i sex grupper, sex dagar – sex år av mitt liv, så idag börjar jag den här resan med de sex första åren.

Här är bilderna av mig som jag tänker använda mig av.

mig

anna bakar (2) ok

2 thoughts on “40 dagar av minnen, gråt och en ljusare framtid

Kommentera

