Uncategorized

Påsken närmar sig bibelstudium dag 3

Godmorgon!

Strax dax för min böne promenad – tar med mig dagens bibelstudium text som är hämtad från Johannes 12:12-19, samma tema som igår (Jesus rider in i Jersusalem) i Johannes version.

Jag använder mig bla. av Handbok för livet i mina studier och där står idag en fråga som jag tar med mig ut under min promenad; Hur har Gud lett mig dit jag är idag?

Återkommer efter min runda med tankar och reflektioner!

Wow! Det här var helt klart  en annorlunda morgonpromenad, innan jag ger mig up på min runda så ber jag en bön – sätter min spellista på att slumpa fram musiken och ber om vägledning genom musiken. Idag stämde allt så bra så att jag är helt överväldigad just nu och behöver bara vara en stund och samla tankarna.

Min spellista började med morgonbön av Bengt Johansson …

…och slutade med The motions av Matthew West

Kommentera

