Uncategorized

Ketchupeffekt

Först så är jag tyst ett par månader och sedan så bara bubblar allt över 😉

Lovar att inte bombadera med inlägg – men idag blir det två stycken för att hinna ikapp lite av alla de inlägg jag skrivit i mitt sinne – men som inte kommit ända hit.

När jag är ute på mina lovsångs/böne promenader på morgonen så händer det ibland att jag får bekräftelser eller uppmuntran av det som jag ser runt omkring mig. För ett par veckor sedan så hade låten ”Amazing grace” hängt med i mitt hjärta några dagar (en helt fantastisk låt på många sätt – kan även rekommendera filmen med samma namn) och när jag har den låten i lurarna och sedan så ser jag en tappad kedja på marken och en liten bit längre bort så ligger det en fjäder. Så blev jag lite så där fånigt lycklig – en riktigt härlig bekräftelse på att jag är på rätt väg – att jag har lagt av mig mina bojor, misslyckanden, tillkortakommanden och litar mera på att min tro bär.

kedja ok

fjader ok

Idag blev jag glad av den här lilla figuren som låg i löven och bara var glad, han fick följa med hem.

Glad

Himmelske fader, tack för din nåd och din rättfärdighet, tack för att du ser in i mitt hjärta och ger mig hopp och frid. Amen

Kommentera

