Uncategorized

Hjärtats röst

Igår blev jag väldigt berörd av den här texten; ”Crying is how your heart speaks when your lips can´t explain the pain you feel”. Översatt till svenska; ”Gråt är ditt hjärtats röst när dina läppar inte kan förklara den smärta som du känner”. Jag är en person som har lätt till gråt och ibland så känner jag att nu får det vara nog med gråt och så biter jag ihop, när den här texten väl sjukit in så inser jag nu att jag nog behöver gråta lite till. Samt att jag så sakteliga börjar förstå och acceptera att jag bär på en massa obearbetad sorg och det är inte alltid orden räcker till och det är då gråten är så bra, undrar om inte hjärtat skulle ”explodera” annars ;O)

Därför var det lite extra kul när jag drack mitt kvällste igår kväll – ytterligare en liten bekräftelse att förståndet inte alltid har rätt!

Te hjarta ok

”Head must bow to the heart – Hjärnan får lov att buga sig för hjärtat”

Jag använder ”får lov” istället för ”måste” då kroppen är en helhet som strävar efter att skapa balans.

”Himmelske Fader, tack för att du visat för mig på ett enkelt och härligt sätt att det fortfarande är ok at gråta fast man inte riktit vet varför och att du skapat gråt som hjärtats språk när orden inte räcker till och att Du finns med Fader i det osagda och lyssnar till mitt hjärtats språk. Amen”

2 thoughts on “Hjärtats röst

Kommentera

