Uncategorized

Allt gott kommer från ovan

hjartan

Den här veckan så har mitt hjärta burit med sig några av söndagens texter från Markus 1:15 och Psaltaren 85:13, temat för morgondagen är Guds rike är nära. När jag hittar en bibeltext och tankarna börjar snurra så brukar jag läsa flera översättningar för att få ett bredare perspektiv, den här gången så fastade jag för översättningarna från Svenska 1917 och Amplified Bibel översättning;
»Tiden är fullbordad, och Guds rike är nära; gören bättring, och tron evangelium.» Markus 1:15 » 85:13 och  HERREN skall giva oss vad gott är. Psaltaren 85:13 Svenska 1917
repent (have a change of mind which issues in regret for past sins and in change of conduct for the better) and believe (trust in, rely on, and adhere to) the good news (the Gospel). Markus 1:15 Yes, the Lord will give what is good. Psalm 85:12 Amplified Bible

Den engelska översättningen med tilläggen inom parantes har legat på mitt skrivbord hela veckan och bilden ovan är inspirerad från just dessa rader (bilden är inte helt färdig än) det är så härligt befriande att få måla från hjärtat. Det som grep tag i mig var att så enkla ord har en sådan stor mening, repent – ångra/omvänd, believe-tro, trust-lita på/tro på/förtrösta/anförtro, adhere-vidhäfta, change-förändring/förändras/ändra på.

Att när vi säger ja till Gud så händer det så mycket, vi byter ut hela vårt liv mot ett nytt liv tillsammans med Herren, vi blir förlåtna för våra synder och vi kan förlåta i vår tur, våra tankar, sätt att leva förändras, kanske inte på en gång men över tid, vi lär oss att lita på Herren att förtrösta på och anförtro oss till. Jag gillar ordet vidhäfta – någonting som sitter stadigt fast – så nära vill jag vara Gud – vidhäftad tillsammans med Gud.

Himmelske Fader, jag har lagt mitt liv i Dina händer, och vill inget hellre än att få vara Dig nära och lyssna till Dina ord, mycket av det jag en gång var, har jag lagt under korsets fot, men det finns så mycket mer som jag vill ge till Dig att lägga där under korsets fot, men det är inte alltid så lätt att släppa taget om det som ligger djupt begravet i mitt hjärta, Gud håll mig nära, älska mig när jag inte själv förmår och visa mig den väg som Du vill att jag ska gå för att komma till ro och att få bli det som Du har tänkt för mig. Amen

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s