tacksamhet

En röd tråd

Igår så började jag läsa min blogg baklänges och slutade inte förren jag läst vartenda ett av mina 247 blogg inlägg, det var både spännande och lite jobbigt men framför allt nyttigt. Jag har börjat få en självinsikt som klarnade ganska så bra igår, att jag ofta använder mig av uttryck som att livet är som en berg och dalbana så passar det väldigt bra in på mitt liv. Mitt liv är som att åka i en berg och dalbana varje dag men utan stopp och broms. Tacksam att det finns människor runt omkring mig som hittade nödbromsen och vågade använda den. Nackdelen med att dra i en nödbroms är att det blir tväsrstopp och att allt man trodde man visste om sig själv ställs på ända.

Jag fick en tavla i julgåva av en vän som betyder mycket, och som jag försöker leva efter varje dag: live simple, love generously, care deeply, speak kindly, leave the rest to God. Lev enkelt, älska generöst, bry dig om, tala välvilligt/älskvärt, lämna resten till Gud.

Himmelske Fader, det finns så mycket som mitt hjärta rymmer och att du vet allt om mig är en tröst då det är svårt att hitta ord, utan hjärtats röst får tala och Du förstår och kan ge tröst. Amen

One thought on “En röd tråd

Kommentera

