livet · musik · personligt · tacksamhet · tro · vittnesbörd

I tusen bitar

Känner mig som Humpty Dumpty i barnramsan, jag har kraschlandat och gått i tusen bitar ….. nu börjar jag förstå vad det innebär att falla handlöst och lita på att Gud finns där och plockar ihop alla bitarna igen.

Dem här gången tänker jag inte resa mig i egen kraft, jag tänker stannar kvar och leva ut all smärta, ångest, ilska, vrede, sorg, skam, skuld ……. och överlåter till Gud att forma mig med sin hand – till någonting nytt!

 

 

 

 

 

One thought on “I tusen bitar

  1. Ja, låt Gud vara med Dig! Han finns där för Dig. Han lämnar Dig aldrig! Han älskar Dig precis som Du än är med alla dina känslor, frustationer, smärta, rädsla, glädje, sorg.

Kommentera

