Bibeln · hopp · livet · personligt · tacksamhet · tro

Tuffa sanningar följer på självinsikt

Huru outgrundliga äro icke ……. hans vägar. Romarbrevet 11:33

I fredags så hade jag ett sådant där välsignat möte, men det visar sig nu att det var ett möte som orsakat kaos i mitt liv. Vilket jag inser är ett nödvändigt kaos, men ett väldigt jobbigt sådant, och självinsikterna bara ramlar över en. Det här gör att det kommer att bli många förändringar för mig, och det kommer nog även att märkas i mitt skrivandes. Att skriva/blogga vill jag fortsätta med, men inte krångla till det så förbaskat.

Självinsikter:
Återigen har jag (miss)lyckats med att krångla till det för mig, mina alldeles för högt ställda krav på mig själv gör att jag tappar både ork och fart. Jag tycker att jag har blivit bättre på att vara eftertänksam och inte trampa på gaspedalen och köra livet i 180 knyck bara för att det finns så mycket spännande att göra.

Men jag inser nu att ju mer jag försöker att slå ner på takten och bara göra de saker som ligger mig närmast om hjärtat, gör att jag måste planera mer för att göra mindre saker och det har gjort att jag har fått en annan slags stress i min kropp som gör att jag blir bara ännu tröttare och mer förvirrad än jag var innan. Dock inte sagt att jag ska splittra upp mig i tusen saker igen, utan satsa mera helhjärtat på det som betyder mest för mig.

Att jag behöver bli bättre på att be om hjälp, allt går inte att fixa till själv. Även om jag har Gud till hjälp, kraft och styrka, så är det inte helt fel att kunna säga;

Hjälp mig jag fixar inte detta själv!

Jag kommer att fortsätta att skriva mina tankar kring boken, ”Leva med mål och mening”, jag behöver bara lite tid till att omgruppera mig själv och landa i det kaos som styr mitt liv just nu. Även om det är ett smärtsamt kaos så kommer det att leda till något gott, ju mer förståelse som jag får för mig själv gör att jag kan släppa taget lite till, och då får Gud mera plats!

 

 

 

One thought on “Tuffa sanningar följer på självinsikt

  1. Jag tror att Gud vill att vi ska be varandra om hjälp. Det var därför Han gav oss olika gåvor. Och tillsammans är vi ju en kropp med massa lemmar. Och jag tror också att de allra flesta blir mycket glada över att bli frågade om hon eller han kan hjälpa till! 🙂
    Ta hand om dig!

Kommentera

