Uncategorized

Goda råd vid tråkiga relationer

Jag har en tråkig relation till en person i min närhet.

För tre veckor sedan så fick jag ett gott råd från en klok kvinna, hon sa så här; ”Jag tror inte på konfrontation, utan det handlar om vad du kan komma över och vad du kan förlåta, om du inte klarar något av detta då ska du fråga dig själv om du ska ha en relation till den här personen över huvudtaget.”

Det här rådet har jag gått och funderat mycket på sedan dess, och jag har kommit fram till att jag vill försöka ha en relation till den här personen, så jag har påbörjat processen med att förlåta, förlåta, förlåta, förlåta ……

Att förlåta är en process som måste få ta den tid som behövs innan jag har ett ärligt förlåt på min tunga, men jag är glad att jag har den bästa terapeut som finns; Jesus!

Och när ni står och ber, så förlåt om ni har något emot någon. Då skall också er himmelske Fader förlåta er era överträdelser. Mark 11:25

En alldeles speciell söndag till er mina vänner!

 

Kommentera

