Uncategorized

Mera tacksamhet

På väg hem från min mini semester så blir vi stillaståendes strax innan Mjölby då någon hoppat framför ett tåg. Vilket resulterar i att vi blir två timmar försenade. Dubbel jobbigt, dels att en person inte ser någon annan utväg än att ta sitt liv och att bli försenad hem till familjen.

Jag är just nu tacksam för att:
Jag har en familj att komma hem till
Jag sitter inomhus på ett varmt tåg och väntar
Jag lyssnade till mitt hjärta och handlade mycket mera proviant än jag brukar
Jag slipper gå hungrig

Tack Fader att Du har omsorg i det stora och i det lilla, se till de anhöriga som idag mist någon närstående, var med och skänk tröst i deras svåra stund. I Jesu namn amen

Kommentera

