Bibeln · hopp · livet

Till mina vänner

Jag har kommit till kapitel fem i boken”leva med mål” och mening, men ikväll blir det ingen betraktelse kring det femte kapitlet; ur Guds synvinkel. Utan det kommer på torsdag istället.

De senaste dagarna så har jag varit ute på en själslig resa som blev tuffare än väntat. Jag inser mer och mer att man inte kan skynda på vissa saker, utan att allt har sin tid, och just nu så behöver jag reflektera, be och släppa en liten bit till från det förflutna, för att det ska bli mera plats för Gud i mitt liv.

Var alltid glada, be ständigt och tacka hela tiden Gud. 1Kor 5:16-18 tills vi ses igen på torsdag!

Guds frid till er alla!

Himmelske Fader, hör min bön om att få hjälp av Din hand för att kunna publicera detta lilla meddelande till mina vänner, jag inser nu att det är Din hand som styr allt, även uppkopplingar. Tack för att jag fått de här dagarnas glädje, sorg och fantastiska möten, men nu är det dags att återvända hem både till min familj och den tjänst som Du har utsett åt mig. Mitt hjärta gläds åt att gå mot klarhet och klarhet i den stig som du har trampat upp åt mig, och jag går med visshet i mina steg om att du är med mig! I Jesu namn Amen!

2 thoughts on “Till mina vänner

Kommentera

