Bibeln · hopp · livet · personligt · vittnesbörd

Stress och tårar

Idag har jag lärt mig att när man gråter av emotionella saker så är det för att kroppen är stressad, när kroppen inte kan göra sig av med mer stress än den behöver så kommer gråten. Det fick mig att tänka att jag måste i så fall vara väldigt stressad för jag gråter just nu för allt och inget.

Det fick mig också att tänka på vad min KBT- terapeut sa till mig, att om man lämnar trauman i sitt liv obearbetade så kommer de ikapp senare i livet och då känns allt jobbigt och övermäktigt. Jag tror att det finns en del sanning i det, men det är också befriande att kunna gråta.

Jag har bestämt mig för att jag vill leva helt för Gud, och jag vill kunna släppa taget om mitt liv så att Gud får ta den plats som mina trauman tar idag. Men jag vet också att det är en tuff resa innan jag är där, men jag har god hjälp och Jesus vid min sida, så jag omfamnar det som ligger framför mig helt och fullt och låter tårarna flöda ut och Jesu kärlek flöda in.

Ha en underbar välsignad helg, var ni än är och befinner er!

När jag sökte på tårar i folkbibeln on line så fick jag 37 träffar, vilket dessa två är favoriter:

”Sedan vände han sig mot kvinnan och sade till Simon: ”Ser du den här kvinnan? När jag kom in i ditt hus, gav du mig inget vatten till mina fötter. Men hon har vätt mina fötter med sina tårar och torkat dem med sitt hår.” Luk 7:44

”Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta.” Upp 21:4

2 thoughts on “Stress och tårar

  1. Jag har upplevt just detta som du skriver…allt oarbetat tidigare o livet kom upp samtidigt i våras och det har varit tufft , väldigt tufft men tack vare Gud, vänner, en bra läkare + en terapeut har det gått…men som nån sagt ..tron flämtade men Jesus höll …..det kommer att bli bra och Jesus är alltid med oss både i med o motgång o speciellt i svåra stunder. Kram

Kommentera

