böcker · Bibeln · personligt · tro

Kapitel 2 – Ditt liv är ingen slump

Kapitel två handlar om att vi är skapade med eftertanke, Gud lämnar ingenting åt slumpen, han har noga planerat det som är du och jag och våra liv. Gud gör inga misstag – Han har en plan för både dig och mig!

Gud har skapat mig. Vilka delar av min personlighet och mitt liv har jag svårt att acceptera?

Jag har svårt att acceptera att jag inte orkar lika mycket som jag vill, jag försöker tänka att det är bättre att göra lite än att göra mycket och inte få någonting gjort.
Min impulsivitet har satt mig i klistret många gånger – långsamhetens lov är något som jag tränar mig i hela tiden.

Ett urval av bibelord från kapitel två:

Benen i min kropp var inte osynliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. Psaltaren 139:15

Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit. Psaltaren 139:16

iksom han innan världens grund blev lagd har utvalt oss i honom för att vi skulle vara heliga och fläckfria inför honom. Efesierbrevet 1:4

I kraft av sin vilja födde han oss på nytt genom sanningens ord, för att vi skulle vara en förstlingsfrukt bland dem som han har skapat. Jakobs brev 1;18

 

 

2 thoughts on “Kapitel 2 – Ditt liv är ingen slump

  1. Kan bara hålla med Christina! Vad vi kan göra för att få en klarare bild av vad Gud planerar för oss är att tillbringa tid tillsammans med Honom och be om vägledning i bön, och sedan (det svåraste) att lyssna och vänta.

Kommentera

