Bibeln · hopp · livet · personligt · tro

Dagen idag

När jag slutar jobba så har jag cirka en timmes resväg hem, för det mesta så åker jag buss. Vanligtvis så tycker jag att det är rätt behagligt att åka buss, brukar lyssna på musik och summera dagen och be över vad jag ska skriva om. När jag kommit sisådär halvvägs, så kommer det en tanke farandes och jag studsar nästan av stolen. Från att ha varit halvsovandes så går jag till klarvaken på ett par sekunder. Jag kom nämnligen på mig själv med att jag glömt arbetstelefonen på jobbet, och grejen är den att jag ska arbeta hemma de första timmarna imorgon bitti och att jag väntar ett viktigt samtal. Det började virvla en massa tankar om hur jag skulle lösa detta, och började stressa upp mig över hur jag kunde vara så klantig. Efter en liten stund så blev jag lite arg på mig själv och kom att tänka på föreläsningen som jag hållt tidigare idag om att be om hjälp när man kör fast, så jag tog ett djupt andetag och bad en liten bön och skickade ett sms till en av mina kollegor och frågade om de kunde passa min telefon imorgon en liten stund. Fick ett svar tillbaka att; självklart så hjälper jag dig!

Ser framemot vad jag ska få lära mig imorgon!

Du bör framför allt vaka över dina tankar, för de påverkar allt annat i livet. Ordspråksboken 4:23

….. Ty vad hjärtat är fullt av, det talar munnen. Lukas 6:45

2 thoughts on “Dagen idag

Kommentera

