Bibeln · livet · worship

6-8 skivor bröd om dagen

För några (ganska många faktiskt) år sedan så var det en reklamkapanj som propagerade för att vi skulle må bra av att äta 6-8 skivor bröd om dagen.
Bröd är något som i stort sett alla äter varje dag, jag är lite försiktig med bröd då det inte passar min mage så bra.

Men det finns ett bröd som är lent och smakar himmelskt som jag gärna äter mer än 6-8 skivor om dagen av.

Det är livets bröd – det bröd som ger liv – det levande brödet.

Jesus svarade: ”Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.” Joh. 6 35

Under en dag finns det många tillf’ällen då man kan stanna upp och bara vara i stunden och äta av livets bröd; Gud var med mig i det här svåra samtalet, tack för att Du finns, välsigna min medarbetare i denna stund, tack för all den glädje jag känner idag, …….

Himmelske Fader, jag tackar dig för att Du gav oss livet bröd, det himmelska bröd som ger liv till både ande kropp och själ.
Tack för att Du har omsorg om oss, och leder oss på dina stigars väg i både stort och smått.
I Jesu namn, Amen

One thought on “6-8 skivor bröd om dagen

Kommentera

