Uncategorized

Migrän – långsamhetens lov

I går morse så vaknade jag med migrän – första reaktionen var -Nej, inte idag! Jag har ju så mycket som jag måste göra …. sedan hejdade jag mig och tänkte; -Nej, jag ska inte låta detta slå ner mig, och jag bestämde mig för att gilla läget istället.
Gick upp och tog migrän medicin och sov några timmar till. Mådde aningens bättre när jag vaknade igen, bestämde mig för att försöka vara uppe och bara vara stilla.

Framemot eftermiddagen så började migränen släppa, och jag kunde få i mig lite näring. Sedan blev dagen bara bättre och bättre, jag är tacksam över att jag kunde släppa alla krav jag ställt på mig själv och bara vara. Höjdpunkten på dagen blev när jag läste tredje kapitlet i boken; De tio budorden i vår tid av Ullabritt Berglund. Tredje kapitlet heter – Var ledig och vila dig regelbundet, det var lätt att relatera till det kapitlet.

Efter det så somnade jag gott, sedan kring 02.00 så vaknade jag och kände mig både törstig, kissnödig och förvånansvärt pigg. Men jag kände att jag ville inte kliva upp ur den varma sköna sängen, så jag försökte somna om. Men det gick inte, så jag gick upp på toa och drack lite vatten innan jag återvände till sängen. Men det gick inte att sova, så jag tänkte jag provar att gå i tro; -Gud, om det är du som väckt mig – tala då om för mig i mitt hjärta om det är något Du vill att jag ska be för.

Inget svar – men det började komma en massa tankar kring helande – jag hade tidigare under dagen läst om en kristen konferens i Nepal där hundratals blivit helade och kommit till tro på Jesus. Hur kunde det komma sig att så många blev helade där – men så få som blir helade i Sverige. Tanken tog mig vidare till att, kunde det möjligen vara så att där har man inget att förlora utan allt att vinna på att tro på Jesus och helande. Medans här i Sverige så har vi så mycket att förlora – är vi beredda att betala det pris som krävs för att gå med Jesus? Att våga tro och be om ett helande är att jag måste dö bort från mig själv bit för bit, för att Jesus ska kunna fylla ut den platsen, och är vi beredda på att göra det?  Är jag beredd på att göra det – och där i morgonens mörker så slog det mig att det fanns flera bitar som jag behöver släppa inom mig som inte är till nytta för mig och min relation till Jesus. Jag tänkte att, jag måste vara svag i min tro om jag inte vågar tro på att Jesus kan hela mig, han vill säkert, men är jag beredd att släppa taget lite mer om mig själv?

 

Det blev ett långt inlägg idag, jag brukar försöka hålla mig lite kortare, men nu när skrivandet flödar igen, så går det inte att sluta skriva. Ni som är in här och läser, det vore spännande att få ta del av era tankar kring helande. Har ni blivit helade/känner någon som blivit? Skriv gärna och berätta, det är helt ok att vara anonym när man skriver om det känns bättre. Gud känner oss även om vi vill vara anonyma.

Herren Jesu nåd vare med er. Min kärlek vare med er alla i Kristus Jesus.
1 Kor 16:23-24

One thought on “Migrän – långsamhetens lov

Kommentera

