personligt · tro

Medvandrare

Den här stenen har jag fått av en vän då jag var deprimerad, och Gud kändes långt borta. Stenen symboliserar att jag är inte ensam, att jag har vänner som bryr sig om, att Gud aldrig är längre borta än en bön och att Gud är en klippa att luta sig mot.

Idag så vill jag använda mig av den här stenen och skicka ut ett hjälp genom Internet. För att klara av det som Gud vill att jag ska göra – så har jag kommit till insikt att jag behöver hjälp.

Det här ligger på mitt hjärta – och som jag vill göra, både den närmaste framtiden – och lite längre fram i tiden.
Om du känner att; Ja, det här vill jag hjälpa till med, eller om du känner någon som du tror skulle passa in, använd då någon av e-post adresserna nedan för att ta kontakt.

Förbedjare
Be gärna för mina projekt så att de utvecklas efter Guds vilja och inte min.

Trasiga änglar i Guds hand
Tanken är att starta en Internetradio; en enkel gemenskap där kristen tro i vardagen kommer att vara i focus, till en början en gång i veckan på en vardagskväll.
Det här projektet ligger ganska nära i tid till att starta, jag håller på att testa olika kanaler att sända Internetradio på, och när jag fått tekniken att fungera som jag vill, så lägger jag upp en enkel hemsida om, hur, var och när jag kommer att sända.

Det vore kul att kunna ha musik i programmet, men det är en kostnad som jag inte kommer att ha råd med STIM kostnaderna är för höga. Men om det finns någon som sjunger/skriver egna låtar (obs.ej covers) som handlar om kristen tro och som inte är STIM ansluten, och som kan tänka sig spela in något på datorn hemma och skicka till mig, eller som skulle vilja ringa in via SKYPE och sjunga direkt i programmet så är ni varmt välkomna. Även ni som gillar att skriva dikter, är välkomna att skicka in material till programmet.

E-post; trasigaanglar@gmail.com

Om du vill ha löpande information om Internetradio projektet, så skicka ett e-post meddelande till: trasigaanglar@gmail.com  – skriv nyhetsbrev i raden för ämne.

Skulle du vilja bli en aktiv förbedjare för och under programmet skicka ett e-post till; trasiga anglar@gmail.com – skriv förbedjare i raden för ämne.

Nätverk för kristna hantverkare
Tanken är att skapa ett forum via Internet för kristna hantverkare, mångsysslare, konstnärer, pysslare …..
Det vore kul att kunna knyta kontakter över hela sverige med andra kreativa kristna, till att stötta och inspirera varandra, hitta någon att dela bord med på tex hantverks mässor, skapa egna hantverksmässor med bön, lovsång och dela ordet …. det kan bli till så mycket.
Har du fått tankar idéer efter att ha läst detta, är du hantverkare, känner någon som du tror skulle vara inteserad av ett sådant forum, skicka ett e-post till: medhelahjartat@gmail.com

Vill du få löpande information om hur projektet utvecklas, skicka ett e-post till: medhelahjartat@gmail.com – skriv nyhetsbrev i meddelande raden.

Vill du istället följa alla projekten via Facebook – då kan du gå med i min grupp – Med hela hjärtat.

Gud välsigne er alla!

One thought on “Medvandrare

  1. Om du är intresserad har jag kristen musik som du kan få spela gratis. Egna kompositioner.Kanske har du redan hört dem, det finns en länk på min blogg till både Youtube och hemsidan Är det intressant kan du höra av dig. Likaså finns där gott om dikter på bloggen.

Kommentera

