tro

Bön – trådlös kommunikation

I morse när jag slog på datorn så blev jag lite ställd när jag inte fick igång Internet.
Men det kändes lite läskigt när man inser hur beroende man har blivit av trådlös kommunikation, på ett sätt så var det ganska så skönt att varken dator, telefon eller tv fungerat idag.

Tacksam för den lugna stund jag fått, och extra glad att jag inte behöver koppla upp mig för att prata med Gud!
Gud har världens största trådlösa kommunikationssystem – Bön.

Att vara stilla i bön inför Gud är underbart, att bara vara och vila tryggt i Herrens famn gör hjärtat extra gott.

Fader jag ber idag för hela vårt land, och jag ber dig att hålla ett extra vakande öga på de som har det svårt idag, att Du kan finna en väg in i deras hjärtan, och öppna upp för Din kärlek, och visa Dig för dem – visa att det finns en väg ut ur sorger och ensamhet, så som Du har gjort med mitt hjärta och mitt liv.
Amen

 
Bilden ovan är från Dreamstime och texten från TLC

Kommentera

