hopp · humor · livet · tro · vittnesbörd

Kul grej och en underbar dag

Tack Fader för den här underbara dagen, tack för att jag får vila i Dig, och att Du leder mig med varsam hand framåt i det som Du har tänkt för mig. Jag är så tacksam att Du fann mig och satte mina fötter på stadig mark, och att Du håller mig varsamt nära Ditt hjärta. I Jesu namn. Amen

Idag så hände det en sådan där barnslig liten grej som betydde mycket för mig. På mataffären där vi brukar handla, så finns det sådana där lådor med prylar i som kostar en tia, för några veckor sedan så byttes innehållet i en av lådorna ut till att innehålla mobilsmycken med Barbapappa figurer. När jag först såg dem, så blev det en sådan där åååååå…effekt, Barbapappa kommer jag ihåg med värme sedan jag var liten, Barbapappa var så snäll, tålmodig och hjälpsam, sedan kunde han ju också förvandla sig till vad som helst. Jag tänkte att jag ville ha en Barbapappa, men varje gång jag varit på affären så hade jag aldrig någon tia på mig.

Men idag precis innan jag skulle åka och handla, så slog det mig att jag skulle ta med mig en tia från burken här hemma. Sagt och gjort, tar med mig tian, och när jag handlat klart så ber jag en liten bön om att det ska vara lite folk därute, för jag skämdes i en kort sekund, sedan så tänkte jag att, nej-vad har jag att skämmas för, man får faktiskt vara lite barnslig ibland.

Innan jag stoppade in tian så fick jag en fråga inom mig, Vilken figur vill du helst ha? Barbamamma, jag skulle helst vilja ha Barbamamma, av vilken anledning då, fick jag till svar. Jag känner mig som henne just nu, tänkte jag. Stoppade i tian och vrider om handtaget, och tar ut min lilla blåa kula ur lådan. Den BLÅA kulan – Barbamamma! Åh vilken lycka! Det blev lovprisning hela vägen hem! Tack Jesus för att Du är med även i det lilla stilla vardagslivet.

2 thoughts on “Kul grej och en underbar dag

Kommentera

