Bibeln · personligt · tro

Vila tryggt

Häromkvällen vid middagsbordet när det serverades soppa, och när dottern skar upp osten så sa hon att det godaste på osten är hålen. Varvid det startades en diskussion om hur hålen på osten kunde vara det godaste för det borde ju inte smaka någonting. Den här diskussionen följde med mig i bakhuvudet under kvällen, och under min kvällsandakt när jag läste om hur Gud kallade på Mose vid den brinnande busken, och när Gud säger till Mose;
”Jag är den jag är”
2 Mos 3:14, så kom den här bönen till mitt hjärta:

Gud, jag vet att Du är med mig, även om jag inte ser dig med mina ögon, utan med mitt hjärta, så vet jag att Du är vid min sida, jag är glad att nu när jag strax går in i nattens vila, vetandes att jag vilar tryggt i Ditt ”jag är”. Amen

One thought on “Vila tryggt

  1. Jag fick tårar i mina ögon nu när jag läste din blogg!
    För så är det att Gud är med oss,fastän vi inte kan se Honom!
    Hälsningar från Kyllikki

Kommentera

