tro

Hjärteskutt

Mitt hjärta tog ett litet glädje hjärteskutt nu på morgonen, man blir så glad i hjärtat och hela kroppen när en livspusselbit faller på plats. Jag börjar se en helhet i allt det som varit tidigare i mitt liv och det som komma skall.

Även om det är svårt att omfamna allt som varit jobbigt i mitt liv – så är jag på god väg att släppa allt – och leva det liv som Gud har skapat mig till.

Gud, jag vill lita på att Du bär mig in i det som Du har tänkt för mig – men ibland är det svårt att släppa taget och lita på att det bär. När jag blir för mycket människa, ge mig kraft via den heliga ande att släppa taget och förtrösta på att Du bär mig.
Amen

Kommentera

