tro · vittnesbörd

Förundran

Sitter vid datorn, lyssnar på lovsång och funderar på allt som hänt den här helgen.

Det underbara lovsångsmötet igår, där Herren var så nära och berörde oss alla, så som bara Herren kan.
Alla intressanta möten jag fått via Internet ikväll.
Kvällens Gudstjänst/vittnesbörd, som jag önskar fler hade fått dela.

Mitt vittnesbörd handlade om att ta ett steg i tro, och låta sig bäras av Guds nådaflod och gå in i den tjänst som Gud har förberett för mig. Men att det inte har varit lätt att släppa taget och lita på att Gud leder mig, nu när jag släppt taget, så har det infunnit sig en stor frid inför att stå upp och vittna om Guds under i mitt liv.

Nu ser jag framemot att gå in i Guds tjänst, och att låta Gud leda mig vidare.

Tack Herre:
att Du format mitt hjärta efter Ditt
att Du öppnat mina ögon och gjort min blick klar.
Amen

Var alltid fyllda av glädje i Herren! Jag säger det om igen: Var glada!
Filipperbrevet 4:4

Kommentera

