livet · tro

Tacksamhet

Den här månaden har varit en riktigt tuff månad, inte allra minst ekonomiskt. Efter att vi betalat alla våra räkningar, så insåg vi att det här går inte ihop. Vi har fått levat mera snålt än vanligt, och det kändes som riktig lyx att gå på bio ikväll.

När jag insåg att ekonomin inte gick ihop så blev jag först lite frustrerad, att man jobbar och sliter och pengarna räcker inte ens knappt till mat. Men sedan så satte jag mig ner och bad, ”- Gud nu lägger jag mig platt inför Dig, nu får du ta över och visa mig vilka vägar Du vill att jag ska gå, jag lägger mitt liv helt och fullt i Dina händer. Jag kan tänka mig att jobba mer och hårdare, bara Du visar mig vad det är jag ska göra.”

Efter den här bönen så kan jag bara säga att Gud har varit kreativ i sitt agerande, önskar att jag kunde berätta allt hur kreativ Han varit. Men då jag jobbar inom vården, så måste jag ta hänsyn till den sekretess jag jobbar under. Men jag prisar och tackar Herren av hela mitt hjärta, och omfamnar mina nya jobb som Herren sänt i min väg.

Tack Gud att du helar och upprättar, och har omsorg om Dina barn i både stort och smått.
Amen

Kommentera

