hopp · livet · tro

Herrens vägar äro outgrundliga

När jag för ett par veckor sedan tittade på tv så såg jag en trailer för en kommande film. Clash of Titans, och sa att den ska jag se. Så nu är jag nyligen hemkommen från bion, och är både tagen och berörd, men inte av filmen utan över Guds vägar, och hur han hjälper oss att förstå var vi står i våran tro.

När filmen började så kände jag att, Herre Gud vad gör jag här, den här filmen vill inte jag se. Nu efteråt (efter att ha bett hela filmen igenom) så förstår jag vad det var Gud ville visa mig med den här filmen. I mitt gamla liv, där tyckte jag om den här typen av filmer. Nu när jag blivit pånyttfödd och sagt ja till att följa Gud, och har tagit upp kampen för Guds rike – så inser jag att Gud har gjort så mycket mer än bara öppnat mina ögon och hjärta för Hans kärlek.

Jag förstår nu till fullo vad det innebär att vara pånyttfödd i Kristus, filmen stärkte mig i min tro, och jag fick en påminnelse om vilken kraft det är vi kristna har att kämpa emot.  Jag är övertygad om att Gud testade mig ikväll med att se den här filmen, och jag har fått bekänna både för mig själv och för Gud att det finns ingenting i mitt gamla liv som jag vill gå tillbaka till.

Jag har sagt ja till Gud, och till de gåvor och det kall som Gud gett mig – och att jag nu till fullo och glädje går in i den tjänst som Gud har tänkt för mitt liv.

Tack Herre att du öppnat både mina ögon och mitt hjärta för Din kärlek – och all den omsorg Du har om mig.
Amen

Kommentera

