livet · tro · vittnesbörd

Till Herrens ära

Är nyss hemkommen från kvällens Gudstjänst, och vilken kväll! Vore jag inte frälst så hade jag blivit det ikväll. Halleluja! Glädjen från den här kvällen kommer jag att bära med mig resten av veckan. Ikväll vilar jag i Herrens famn och glädjer mig att få vara i Hans härlighet.

Tack Fader att du räckte ut din hand och krossade den mur som jag byggt upp runt mig själv, att Du tog min hand och sa; kom in i min famn, lägg dina bördor i mina händer och låt mig leda dig till fast mark.
Amen

Kommentera

