livet · tro

Det enklaste men också det svåraste

När man känner att livet är härligt, och allt egentligen känns väldigt bra, så blir man lite ledsen när till synes små saker blir till något tungt och svart. Under en längre tid så har min kropp inte mått så bra, och det har blivit åtskilliga läkarbesök och tester som samtliga visar att jag mår toppen. Jag är tacksam att jag har en kropp som är i bra form, men det hela blir tungt när man inte känner sig lika bra som testerna visar.

Så den sista tiden så har jag spenderat åtskillig tid till att be och fundera ut vad det är som fattas mig för att jag ska må bra. Jag har försökt ta en sak i taget och försökt utesluta det ena efter det andra, och inget har fungerat. Till slut så fanns det bara en möjlighet kvar, och det var att ta bort den medicin som jag äter.

Under tio års tid så har jag ätit antidepresiv medicin av olika slag, visst de har hjälpt i perioder – och jag har mått bra. Nu började jag fudera på om att de kanske hade gjort sitt, och just nu så har jag en stark längtan efter att må bra.

Så sagt och gjort, förra fredagen slutade jag att ta min medicin. De första tre dagarna var jag hemma och ledig och det fungerade ganska så okej, förutom att jag var väldigt trött. När jag sedan började jobba igen på tisdagen, så var det inte lika roligt längre. Den här veckan har varit en riktig kämpa vecka, bara att ta sig till jobbet, värst är det att jag mår så illa hela tiden, och spänningsvärken i huvudet på eftermiddagarna.

Nu har jag en helt underbar familj (och arbete) som stöttar och ställer upp på mig för att jag ska orka ta mig igenom den här perioden. Men jag hade inte klarat den här veckan om jag inte haft ett större stöd att luta mig emot, Gud.

Tack Herre att du finns här för mig i denna svåra stund. Att du omsluter mig på alla sidor, och att du  bär mig när jag själv är för svag för att gå.
Amen

2 thoughts on “Det enklaste men också det svåraste

  1. Hej!
    När man har värk eller mår dåligt i själen så kan livet kännas svårt,till och med mycket svårt,men har man Jesus i sitt liv så är det mycket lättare än när man inte hade Jesus i sitt liv,det har jag lärt mig som väldigt länge kämpade med min tro!
    Mvh//Kyllikki
    http://levamedjesus-kyllikki.blogspot.com

Kommentera

