hopp · livet · tro

Välsignat busskort

Igår morse så tappade jag mitt busskort tio minuter innan bussen skulle gå, jag hade två alternativ: hoppas på att busstationen öppnat lite tidigare och köpa ett nytt busskort, eller gå ner på stan och ta ut pengar ochbetala en enkelresa. En liten enkel bön i mitt hjärta sa mig, busstationen, och ja den var öppen och jag hade tre minuter till godo.

Först när jag tappade busskortet så blev jag lite irriterad på mig själv, när jag sedan klev på bussen och kortet inte fungerade, så fick jag åka med i alla fall. Samma sak hände också i torsdags, så jag har fått två resor gratis, och vet ni det var bara tre resor kvar på mitt gamla busskort. Så jag tänkte att Gud gett mitt busskort till någon som behövde det bättre än jag, och jag fick ju tillbaka två resor, den tredje kan jag bjuda på.

Tack Herre att du ser till dina små, och vet vad vi behöver innan vi själva vet det. Amen

Kommentera

