personligt · tro · vittnesbörd

Tokig? Nej, bara människa.

Ni måste ju tro att jag är helt tokig som flängt runt mellan olika bloggar och inte skrivit någonting någonstans. (Åtminstonde så känner jag det lite så själv) I lördags morse så klickade det till och jag fick en uppenbarelse som gjort att jag är tillbaka där jag började, vilket är här.

När jag började skriva här så var jag ledd av Gud och han hade lagt en önskan i mitt hjärta om att dela med mig av hur enkelt det är att följa Gud, men också så svårt emellanåt. Berättelsen om det som hände på lördag morgon visar tydligt hur lätt det är att komma på villovägar när man inte lyssnar till det som Gud har lagt i ditt hjärta.

Tidigt i lördags morse så vaknade jag med ett ryck och tankarna; Men Herre min Gud vad har jag gjort? Var det så enkelt?

När jag startade att skriva här så kunde jag inte mycket om det tekniska och hur man utnyttjar WordPress till fullo, utan det viktiga för mig var att skriva. Efter hand så har jag lärt mig mer och ville göra nåt mer av min blogg, vad jag glömde bort var att den här bloggen är välsignad av Gud.

Det var det som slog mig i lördags morse, jag har länge funderat på, och varit lite ledsen för att det inte varit flyt i skrivandet på de andra bloggarna, som det har varit här.

Så i helgen så har jag läst om hela min blogg och konstaterat hur häftigt det är att jobba tillsammans med Gud. När jag på söndag morgon loggar in på min blogg så ser jag att jag har haft tolv besökare, hur är det möjligt tänker jag, jag har ju inte skrivit någonting. Nä inte jag, men Gud hade skrivit! Halleluja!

Anledningen till att jag läst om hela min blogg var för att jag inte sorterat upp mina inlägg, utan allt hade hamnat under okategoriserat, och det gick inte att söka på alla inlägg jag gjort. Så inlägget nedan om bönens kraft var ett inlägg som jag skrev för över ett år sedan, Gud ville verkligen visa för mig att bönen är viktig och vilken kraft bönen har.

Så välkommen tillbaka till min blogg, och alla under i vardagen tillsammans med Gud.

Var välsignade!

Kommentera

