flytt

Några eftersläntare

Efter att ha fått lite påtryckningar om att bloggen på troende.com varit trög att ladda eller inte laddat alls så har jag nu flyttat om min blogg, skulle problemet kvarstå så kontakta mig.

I och med att jag flyttat bloggen så kunde jag inte använda mig av den nya layouten så jag har gjort en ny sida igen ;O)
Så jag lägger in de sista inläggen som jag skrev där, sedan så hoppas jag på att den nya bloggen ska hålla ett tag nu.

Så nu har jag definitivt flyttat till troende.com, så välkommen!

——————————————-

…………….så vill jag bara tala om att vi har en stor GUD!

För ganska så länge sedan, så gjorde jag en radiointervju där jag vittnade om vad Gud gjorde för mig när jag blev frälst. Det var en spännande erfarenhet, men efter intervjun så kände jag att, men hur kom det sig att jag sa så där? Jag tyckte att det var lite pinsamt att jag sa så, så jag har fortfarande inte lyssnat på den intervjun.

Häromdagen efter ett långt telefonsamtal så gick det hela upp för mig, att det var inte min vilja som spelade in när jag sa som jag gjorde i radion, det var Gud som ville få ut ett budskap. Vist är det lite underligt att vi kan vara så mänskliga, när allt vi borde förstå är att helt förlita oss på Guds vilja att hjälpa till i våra liv.

Tack Gud för att du är med och hjälper oss oförtröttligt dag efter dag.
Amen

Posted by annasol in Okategoriserade on juli 18, 2009

Vår Herre Kristus Jesus, som har givit mig kraft, tackar jag för att han har tagit mig i sin tjänst och funnit mig vara förtroende värd. 1 Tim 1:12 (Svenska 1917)

Kära vänner!
Jag har inte glömt bort er, eller slutat att skriva. Det har bara varit en liten vilopaus, efter allt som hänt den senaste tiden så har alla känslor gjort att jag inte kunnat fokusera, och vara i skrivarflödet.

Vilopauser behöver vi alla, speciellt nu under sommaren och få njuta av värme och sol.
Den här gången så har bönen varit i fokus under min viloperiod, den har hållt mig uppe, när jag började på mitt sommarjobb – som boendestödjare inom psykiatrin. Jag har också varit till Dalarna och hälsat på min familj, och några ny gamla vänner.

Skolan är ju slut, och den perioden har varit helt underbar, den har rustat mig för att kliva in i Guds tjänst.

Jag slutar aldrig att förundras över vilka vägar Gud tar till för få oss att förstå vad som är Hans vilja i våra liv. Blev så berörd på jobbet en dag över vilken stor Gud vi har, att jag skulle vilja berätta det för hela världen. Men den händelsen får stanna i mitt hjärta så länge, för i mitt jobb så jobbar jag under sekretess.

Den händelsen var en vändpunkt i mitt liv just nu (är övertygad om att det kommer fler ;O) , och den gjorde att min syn blev klar och mitt hjärta fyllt av kärlek. Sedan när jag ”nykrat till” efter ett par dagar så kom det där beömda tvivlet, men Gud – menar du verkligen att jag ska göra det här? Hur ska jag fixa det här? Jag blev riktigt arg på mig själv, att man aldrig ska sluta ifråga sätta Guds vilja och inspiration, och bara lita på att jag är inte ensam i min strävan, utan jag har Gud på min sida.

Efter att ha sansat mig, så startade jag att be, och en dag så bara trillade alla bitar på plats, så glöm aldrig bönens kraft!

Tack Gud för att Du återigen rört vid mitt hjärta
och gjort min syn klar för din vilja med mitt liv.
Amen

Posted by annasol in Okategoriserade on juli 12, 2009

…….är en sång som jag sjöng ofta som barn. Den låten kom till mig idag, och nu kan jag med mina vuxna ögon förstå den kärleken till Jesus som jag hade som barn. Vi vuxna skulle oftare se på saker och ting ur barnens perspektiv, tror världen skulle vara lite klokare då. Så här går hela sången:

Jesu kärlek är så underbar
Jesu kärlek är så underbar
Jesu kärlek är så underbar
Kärlek så underbar
Så hög – kan ej nå över den
Så djup – kan ej gå under den
Så vid – kan ej nå utom den
Kärlek så underbar.

Min kärlek till Gud har fått ett helt nytt djup efter helgens händelser, och nu när jag läser bibeln, så har den fått ett helt nytt djup som jag inte uppfattat tidigare. Halleluja!

Tack käre Fader
att du öppnat både mina ögon
och mitt hjärta,
så att jag kan ta emot Ditt ord
och Din kärlek.
Amen

Posted by annasol in Bibeln, Livet, Tro on juni 2, 2009

Nu kan jag börja göra gårdagens händelse mera rättvisa, under gudstjänsten idag så uppmanade Gud mig att vara frimodig och dela med församlingen det som låg i mitt hjärta. Jag vill gärna dela det vidare med dig som besöker mig här på bloggen också.

Igår hade vi en lovsångsgudstjänst som berörde mitt hjärta på ett speciellt sätt. Under gudstjänsten så hade vi en förbönsstund, där Guds närvaro blev så stark att jag tuppade av. Guds heliga ande fyllde mig med så mycket kärlek att det inte fanns en chans att jag kunde stå på egna ben, utan föll handlöst. Kan man verkligen bli så fylld av Guds helighet att man tuppar av under förbön, ja det kan man, jag gjorde det och jag är tacksam för att Gud berört mig på detta sätt.

Att det sedan var på självaste pingstaftonen som Gud valde att möta mig, gör det hela mera mäktigt.

Tack fader att du tar emot mig som jag är, och att i dina ögon så är jag övermåttan underbar. Amen

Var välsignade i veckan som kommer, och gå i Guds frid!

Posted by annasol in Livet, Tro on maj 31, 2009

Idag är det många känslor och tankar som ska falla på plats. Kan inte låta bli att spela den här låten om och om igen.

Vi vill säga tack

Posted by annasol in Musik, Okategoriserade, Tillbedjan on maj 31, 2009

Ikväll har vi haft lovsångsgudstjänst i kyrkan, vilken magisk kväll vi har haft tillsammans med Gud. Våran församling gästades av en annan församling, som vi har regelbunden kontakt med. Ikväll var det många känslor som kom fram och lades på Gud. Tidigare i veckan förlorade vi en mycket omtyckt församlingsbroder, och saknaden har varit stor.

I kväll har vi alla blivit påminda om vad det innebär att vara en församling, att stötta varandra i alla lägen, och att våga visa både glädje och sorg. Vi var många som fick förbön ikväll, och det var en sådan mäktig stund, Gud var så närvarande att jag inte kunde stå på mina ben, utan föll handlöst.

Jag bara kände att nu faller jag, och jag föll – men jag föll mjukt och var mottagen, av Gud och vänliga händer. Det var en mäktig känsla att falla hejdlöst, men också så härligt befriande.

Nu vet jag verkligen vad det innebär “att släppa taget och lita på Gud”!

Var välsignade!

Kram

Posted by annasol in Livet, Tillbedjan, Tro on maj 30, 2009

Min önskan är att Gud, som ger tålamod, fasthet och uppmuntran, ska hjälpa er att leva i fullständig harmoni med varandra och med Jesus Kristus som ert föredöme. Då kan vi allesammans med en mun lovprisa Herren och ge äran åt Gud, vår Herres, Jesu Kristi, Far. Romarbrevet 15:5-6 (levande bibel)

Amen

Posted by admin in Bibeln on maj 20, 2009

För er som hängt med mig ett tag vet att jag håller på och söker nytt jobb, för er som nyss kommit hit så lägger jag in det jag skrev 09-01-31:

Ingen oro – jag litar på Gud

Igår så fick jag reda på att jag behöver ett nytt jobb från den första mars. Jag vet att allt kommer att ordna sig med ett nytt jobb, och jag ser med spänning framemot vad det kommer att bli den här gången.

Det jobb jag har haft de senaste tretton månaderna har varit fantastiskt, och jag hade aldrig hittat det jobbet om inte Gud varit inblandad i det hela. Så idag har jag slutit mina händer till bön;

Tack käre Fader för det jobb jag har och det jobb jag har att se framemot.
Amen

——————–

Jag har fortfarande kvar mitt “gamla” jobb på timmar, och i sommar har jag fått ett sommarvikariat inom handikappomsorgen. Vilket är ett väldigt spännande och utmanande arbete.

För några veckor sedan så sökte jag  ett jobb på ett äldreboende som håller på att byggas här i Ängelholm, i torsdags kom det en kallelse till en intervju för det jobbet. Att det kom en kallelse beror på att de fått in 250 ansökningar och ville träffa samtliga, vilka härliga ambitioner :O)

Intervjun var igår, och först blev jag lite nedstämd för det var samma dag som vi skulle ha sista regionala skolträffen, och jag ville inte missa den träffen. Men det visade sig vara en fullträff, mina vänner följde med mig till arbets intervjun och satte sig på en bänk utanför i solskenet och bad för mig under intervjun.

Inte undra på att detta var den bästa intervjun jag varit på! Gud hör bön!
Så nu vilar jag i Gud och i bön att jag får en chans till i nästa intervjurunda, får det här jobbet verkar vara riktigt spännande och kreativt. Men vi vet att:
Guds vägar är hemlighetsfulla och du förstår lika lite av dem som du förstår vilken väg vinden tar, eller hur ett nytt liv börjar i den kvinna som blir gravid. Predikaren 11:5 (Levande bibeln)

Gud, du vet mitt hjärtats längtan efter ett jobb där jag får vara levande,
och ge ut av den kärlek som Du ger.
Amen

Posted by admin in Bibeln, Livet, Tro on maj 19, 2009

Hej!
Nu har jag provat på att ha en hemsida, men det var inte alls lika roligt som att blogga, men erfarenhet är aldrig helt fel.

Att jag ens funderade på det var att det inte gick att redigera min blogg på wordpress som jag ville, och att det ofta uppstod småfel som gjorde att det inte var kul att blogga.
När jag nämnde detta för min man, så fixade han till en server i källaren, så nu kan jag i princip forma min blogg som jag vill, utan större störningar :OD

Nu ser vi fram emot nya vardagsäventyr i livet – så häng på!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s