livet

Gode Gud visa mig vägen

När jag åker till Gudstjänsten på söndag kvällarna så brukar jag spela lovsång på hög nivå och sjunga med av hjärtans lust. Ikväll så hade jag en nyinköpt lovsångskiva i bilen, när låten ”Down to the river” spelades, så var det så befriande att få sjunga med. I refrängen så sjunger man; ”Good Lord show me the way” när jag sjöng den refrengen andra gången så  kände jag i mitt hjärta,  Jesaja kapitel 42 vers 3. När jag kom fram till kyrkan så slog jag upp och läste; Det knäckta strået bryter han inte av, den tynande lågan släcker han inte. Trofast skall han föra ut rätten.”

För att riktigt förstå dessa rader, så får vi spola tillbaka veckan till måndag. I måndags så hade vi på skolan en endagars retreat på Bjärka-Säby, det var så härligt och befriande att få vara i tyst bön och tillbedjan under en hel dag. Under denna dag blev jag berörd av Gud på ett väldigt speciellt sätt. (Så även förra året)

Under dagens meditation så får jag ett meddelande från en av Guds änglar; ”Gud har en plan för dig, men du är inte redo att gå i Guds tjänst ännu. Ditt hjärta måste blöda färdigt.” I samma stund så känns det som om någon dragit ur en propp ur  mitt hjärta, och det kommer en flod av blod från mitt hjärta (bildligt).

Att Gud öppnat upp mitt hjärta för att det ska kunna läka innifrån och ut, istället för utifrån och in är en härlig känsla. Det finns många saker som ska blöda ut, men nu vet jag var jag har min trygghet, i Gud.

Om vi fortsätter och läser vidare i Jesaja 42 vers 6; ”Jag, Herren, har i min trohet kallat dig, jag tar dig vid handen och skyddar dig.” ….vers 9 ”Det som förut var är förbi, nu förkunnar jag något nytt”…….vers 10 Sjung till Herrens ära, sjung en ny sång, sjung hans lov över hela jorden.


One thought on “Gode Gud visa mig vägen

Kommentera

