diverse

Global bönedag

n93039410362_471

Fick en förfrågan på Facebook igår om jag ville vara med i en grupp som vill att idag, den 10 december ska vara en global bönedag. På bara några dagar så har nästan 500 personer från alla världens hörn gått med i den här gruppen, tanken är häftig att ha en bönedag på ett ställe som Facebook.

För er som inte känner till Facebook så är det en mötesplats på Internet, där man kan hålla kotakt med sina vänner. Både de som bor långt bort och de som är nära. Först var jag skeptisk till Facebook, men nu när jag varit med ett tag så tycker jag att det är ett kul ställe. Jag tycker det är spännande att skapa möten mellan människor,  så om du är medlem på Facebook så adda mig gärna. Är du inte medlem än så prova, jag tror inte att du blir besviken.

Jag har mera kontakt med mina vänner nu än jag haft tidigare, och framför allt har jag har lärt känna en hel del nya intressanta människor. På Facebook är det också lätt att känna gemenskapen med andra kristna från hela världen, det finns gott om gemenskaper man kan bli medlem i och prata med andra likasinnande runt om i världen.

Tillbaka till tanken om den globala bönedagen, känslan jag fick när inbjudan kom var, häftigt, här är 500 människor som vill be tillsammans idag för att känna samhörighet med andra trossyskon på Facebook. Om alla dessa 500 bjuder in en icke kristen att vara med i gemenskapen, och de i sin tur bjuder in en….osv

Tänk vilken kraft det finns på Internet att förkunna Herrens ord och kärlek!

Ha en välsignad dag.

Kommentera

