personligt

Nu har jag tagit mig upp ur diket (igen)

I torsdags så skulle jag nog ha läst ett par rader från mitt tidigare inlägg:
”Det som är tryggt i min relation till Gud är att Han aldrig sätter mig på prov över min egen styrka.”

Vad som hände i torsdags var att jag kände att det som är svårt just nu höll på att knäcka mig helt. Jag satt på toaletten (enda stället som går att låsa i vårat hus;O) och satt där och grät och bad, Gud nu orkar jag inte mer, nu lägger jag ALLT i dina händer, jag har inte förmågan att klara upp det här själv. När jag satt där så fick jag ett bönesvar, läs Jesaja 43. Jag reagerade som ett litet trotsigt barn, nej Gud, jag vill inte ha fler bibelverser, jag vill att du hjälper mig ur dessa svårigheter. Den trygga rösten fortsatte, gå till Jesaja 43.

Jag sa, ok, ok jag ska läsa, och vet ni när jag läste ur Jesaja 43 så stod det så här:
”När du måste gå genom djupa vatten och stora svårigheter, ska jag vara med dig. När du vandrar genom floder av bekymmer, kommer du inte att drunkna!……….för du är så dyrbar för mig, och jag älskar dig.”
Från Hanbok för livet

När jag läst dessa rader och när de sjunkit in, så brast någonting inom mig, och det kom floder med tårar. Nu idag kan jag säga att det var helande tårar som kom.

Idag är vi och dottern i goda händer som kommer att jobba med oss ett bra tag framöver, för att hjälpa oss att gå vidare. Så nu cyklar jag rakt igen, och jag gläds över att Gud höll hårt i mig när det var som jobbigast.

Ett stort tack till alla mina vänner som stöttat oss, och alla bloggis vänner, ni är också underbara.

Var välsignade och ha en underbar dag tillsammans med Gud!

3 thoughts on “Nu har jag tagit mig upp ur diket (igen)

  1. Vi kan hitta många ord till tröst och kraft i Bibeln. Det finns egentligen ingen bättre bok att läsa. Härligt att läsa om ditt bönesvar. Tack för att du dela med dig! Kram

Kommentera

