livet · vittnesbörd

Andas in andas ut…..

..jag tar en tyst minut.

Ledsen att jag inte kom igång i söndags som jag tänkt. Men bättre sent och alltid :O)
När jag som kristen visar och talar om att jag är ledsen eller att jag har bekymmer. Kan jag ofta höra, -”Men du som är kristen har väl inga problem, du har ju Gud?

Javisst har jag Gud vid min sida, och det är jag glad för. Att jag vet att det finns någon vid min sida när livet sätter krokben. Men bara för att jag leds av Gud så innebär inte det att mitt liv är en dans på rosor.

Ibland så kan Gud och sätta oss troende på prov, det kanske låter grymt, men han hjälper oss framåt i tron, genom att ibland släppa taget. Ungefär som när man lär barnen cykla, först så är man där och hjälper till att hålla i, men när man börjar få balansen så släpper man taget, och kollar om det bär. Ibland cyklar man rakt, och ibland hamnar man i diket.

Cyklar man rakt, så gläds Gud åt min nya styrka, ramlar jag i diket, så är Gud där med en hjälpandes hand och sätter mig på säker mark igen.

Det som är tryggt i min relation till Gud är att Han aldrig sätter mig på prov över min egen styrka. Var trygg i att när du hamnar i svårigheter så leder Gud dig och att Han vet att du kommer att klara det som är jobbigt.

Var välsignade!

2 thoughts on “Andas in andas ut…..

  1. Hej vännen!
    Finns inte en människa som aldrig har något problem eller svårigheter att gå igenom. Vi som kristna har bara en stor fördel i det att vi har en vän som bryr sig och har makt att hjälpa oss. Inte genom att alltid ta bort problemen men genom att ge oss kraft att ta oss igenom dem. Vem är vår vän? Jesus, såklart!
    Kramar om dig!

  2. Hej. Du har så rätt: Visst har troende människor problem ibland, MEN vi har Jesus att gå till med allt. Det är en sådan glädje att veta att han hjälper oss genom hela livet och ber för oss.
    KRAM f Maria

Kommentera

